top of page

Facebook ads svarīgākie rādītāji

Dec 6, 2024

6 min read

0

24

Facebook Ads Manager daudziem var šķist mulsinošs. Lai gan Meta reklāmu pamatprincips ir vienkāršs, bieži vien ir grūti saprast dažādos rādītājus, kas jāņem vērā, veidojot maksas reklāmas Facebook platformā. Lai tev palīdzētu labāk izprast šīs metrikas un to nozīmi, vēlos par tām pastāstīt sīkāk.



facebook reklamas uzstadijumi un raditaji


CPM (Cost Per Mille) jeb maksa par 1000 sasniegtajiem lietotājiem.


CPM norāda, cik reklāmdevējam izmaksā 1000 reklāmas rādījumi izvēlētajai auditorijai. Saprotot šo rādītāju, ir iespējams novērtēt reklāmas efektivitāti un izmaksas, īpaši salīdzinot dažādas reklāmas kampaņas vai mārketinga kanālus, kā pamērām FB ads vs TikTok vs Google ads.


CPM Vērtēšanas Piemēri un Izmantošana


Kampaņu Salīdzināšana Pieņemsim, ka jūs vadāt divas dažādas kampaņas – viena ir vērsta uz jaunu zīmolu atpazīstamību, bet otra uz konkrētu produktu pārdošanu. Jūs pamanāt, ka CPM zīmola atpazīstamības kampaņai ir 5 EUR, bet produktu pārdošanas kampaņai – 12 EUR. Tas nozīmē, ka jauno klientu piesaistīšanai ir nepieciešami lielāki izdevumi, un tas var būt saistīts ar augstāku konkurenci konkrētajā produktā vai auditorijā. Pēc šīs informācijas var pielāgot reklāmas stratēģiju, piemēram, optimizējot reklāmas saturu vai mērķauditorijas izvēli.

Konkurence Nozarē Piemēram, ja jūsu uzņēmums darbojas tehnoloģiju nozarē, kur konkurence ir augsta, CPM vērtība var būt augstāka salīdzinājumā ar mazāk konkurētspējīgu nozari, piemēram, nišas vietējiem pakalpojumiem. Tas nozīmē, ka jūsu reklāmai būs jāpiešķir lielāks budžets, lai sasniegtu vēlamos rezultātus. Salīdzinot CPM ar vidējo nozares vērtību, var izdarīt secinājumus par reklāmas efektivitāti un budžeta piešķiršanu.

Zema CPM un Augsta Efektivitāte Piemēram, ja jūs redzat, ka CPM ir zems, piemēram, 3 EUR, un reklāma arī veicina lielu iesaisti un konversijas, tas var norādīt, ka jūsu reklāmas saturs ir ļoti saistošs izvēlētajai mērķauditorijai. Tas ir ideāls gadījums, jo zema cena par 1000 rādījumiem nozīmē labu reklāmas efektivitāti un augstu ieguldījumu atdevi. CPM Salīdzinājums ar Citiem Kanāliem Pieņemsim, ka veicat kampaņas gan Facebook, gan Google Ads. Jūs pamanāt, ka CPM Facebook ir 10 EUR, savukārt Google Ads – 15 EUR. Šeit Facebook reklāmas izmaksas, lai sasniegtu 1000 cilvēkus, ir zemākas, un tas var nozīmēt, ka platforma ir efektīvāka sasniegt konkrēto auditoriju. Balstoties uz šiem datiem, var izvēlēties, kur piešķirt lielāku budžetu, lai maksimizētu reklāmas ietekmi.

CPM Optimizācijas Stratēģijas


Reklāmas Mērķauditorijas Pārskatīšana Bieži vien augsts CPM var liecināt par to, ka reklāma ir vērsta uz ļoti konkurētspējīgu auditoriju. Mainot auditorijas parametrus, piemēram, sašaurinot vai paplašinot demogrāfiskos kritērijus, var samazināt CPM un līdz ar to arī izmaksas par rādījumiem.

Reklāmas Saturu Uzlabošana Augsts CPM var būt arī rezultāts tam, ka reklāma nav pietiekami interesanta vai atbilstoša mērķauditorijai. Pārskatot reklāmas tekstu, vizuālos materiālus vai piedāvājumu, var paaugstināt reklāmas kvalitātes un relevances rādītājus, kas bieži samazina izmaksas.

Izmantot Plašākus Reklāmas Mērķus Facebook piedāvā dažādus kampaņu mērķus – no atpazīstamības līdz konversijām. Kampaņas, kas ir orientētas uz atpazīstamību, parasti iegūst zemāku CPM, jo tās ir mazāk saistītas ar tiešu darbību. Ja jūsu mērķis ir plaši sasniegt lietotājus, piemēram, jauna produkta iepazīstināšanas gadījumā, atpazīstamības kampaņa varētu būt izdevīgāka.


ROAS = Ieņēmumi / Reklāmas izdevumi


ROAS (Return on Ad Spend) ir rādītājs, kas norāda atdevi no reklāmas izdevumiem, salīdzinot iegūtos ienākumus ar ieguldītajiem līdzekļiem. ROAS tiek aprēķināts kā attiecība starp ieņēmumiem un reklāmas izdevumiem

ROAS = Ieņēmumi / Reklāmas izdevumi


Ja ROAS ir 5, tas nozīmē, ka par katru reklāmai iztērēto 1 EUR jūs iegūstat 5 EUR ieņēmumos.

Kāpēc ROAS ir svarīgs rādītājs?

Reklāmas budžeta atdeves mērīšana: ROAS sniedz skaidru priekšstatu par reklāmas efektivitāti un parāda, vai reklāma palīdz sasniegt pozitīvu atdevi. Tas ļauj vieglāk saprast, cik veiksmīga ir atdeve reklāmas budžetam Budžeta optimizācija: Zinot, kura kampaņa vai reklāma ģenerē vislielāko ROAS, jūs varat pieņemt lēmumus par budžeta palielināšanu kampaņām, kas rada lielāko ieguvumu, un strādāt ar mazāk veiksmīgajām kampaņām pie to optimizēšanas. Efektivitātes salīdzināšana: ROAS ļauj salīdzināt dažādas reklāmas kampaņas vai kanālus, piemēram, Facebook, Google. TikTok vai Instagram, un noteikt, kuri kanāli visefektīvāk veicina pārdošanu.

Kā vērtēt ROAS?

Nozare un konteksts: Kā optimāls ROAS tiek uzskatīts dažāds līmenis atkarībā no nozares un mērķa. Piemēram, e-komercijas uzņēmumi parasti vēlas ROAS apmēram 4-5, savukārt augstas konkurences nozarēs var būt grūtāk sasniegt šādu rādītāju.

Pozitīvs ROAS: Ja jūsu ROAS ir lielāks par 1, tas nozīmē, ka kampaņa rada ienākumus, kas pārsniedz reklāmas izdevumus, tātad ir rentabla. Ja ROAS ir mazāks par 1, jūs ieguldāt vairāk naudas nekā saņemat ieņēmumos, kas norāda uz kampaņas optimizācijas nepieciešamību.

Salīdzinājums starp kampaņām: Ja jums ir vairākas kampaņas, jūs varat salīdzināt to ROAS vērtības. Piemēram, ja viena kampaņa ģenerē ROAS 7 un otra tikai 2, varat izvērtēt, kuras reklāmas ir efektīvākas un kurās būtu vērts ieguldīt vairāk.

Kā uzlabot ROAS?

Optimāla mērķauditorijas izvēle: Izvēloties precīzi noteiktu mērķauditoriju, var uzlabot reklāmas atbilstību un uzlabot konversiju, kas savukārt pozitīvi ietekmē ROAS.

Reklāmas tekstu uzlabošana: Testējot dažādus reklāmas tekstus un vizuālos materiālus, var atrast labāko kombināciju, kas uzrunā jūsu auditoriju un mudina to veikt konkrētu darbību, tādējādi uzlabojot reklāmas efektivitāti un ROAS.

Pārdošanas piltuves optimizācija: Ne tikai reklāmas, bet arī pārdošanas piltuves optimizācija ir svarīga, lai palielinātu ROAS. Ja piezemēšanās lapa ir optimizēta un lietotājiem viegli pārejama, viņi biežāk veic vēlamo darbību, kas pozitīvi ietekmē ieņēmumus.

Budžeta pārskats un pārdalīšana: Analizējot dažādu kampaņu ROAS, varat pārskatīt budžetu un pārdalīt līdzekļus uz efektīvākajām kampaņām vai kanāliem, lai maksimāli palielinātu atdevi.

ROAS Vērtēšanas Piemēri

Pozitīvs ROAS Piemēram, jūs ieguldāt 1000 EUR reklāmā, un tā ģenerē 5000 EUR ieņēmumos. Šajā gadījumā ROAS ir 5, kas nozīmē, ka katrs iztērētais 1 EUR rada 5 EUR ieņēmumus. Tas norāda, ka reklāmas kampaņa ir rentabla.

Zems ROAS Pieņemsim, ka jūs iztērējat 2000 EUR, bet ieņēmumos iegūstat tikai 1000 EUR. Tas nozīmē, ka ROAS ir 0,5, un tas norāda, ka jūsu reklāmas izdevumi pārsniedz ienākumus. Šādā situācijā ir svarīgi analizēt, kur rodas problēmas, un veikt nepieciešamos uzlabojumus, piemēram, piezemēšanas lapas (landing page) mērķauditorijas vai reklāmas satura maiņu.

ROAS salīdzināšana starp kanāliem Piemēram, Facebook reklāmas ģenerē ROAS 6, savukārt Google reklāmas ģenerē ROAS 4. Tas nozīmē, ka Facebook reklāmas šajā gadījumā ir efektīvākas un rada lielāku ieguldījumu atdevi, tāpēc var būt izdevīgāk palielināt budžetu Facebook kampaņām.


HOOK Rate = 3 seconds video play / Impressions


Hook rate ir rādītājs, kas parāda, cik efektīvi reklāma piesaista auditorijas uzmanību un mudina skatītājus veikt nākamo darbību. Hook rate bieži tiek lietots, lai novērtētu īsāku video reklāmu vai saturu sociālo mediju platformās, piemēram, TikTok, Instagram vai Facebook, kur lietotāji ātri pārlūko saturu un reklāmai jāspēj piesaistīt uzmanību pirmajās pāris sekundēs.

Hook rate = Lietotāji, kas noskatījušies pirmās 3 sekundes / Kopējais skatītāju skaits

facebook ads reklamas uzstadisana hook rate


Kāpēc Hook Rate ir svarīgs rādītājs?

Piesaistīt uzmanību: Sociālo mediju platformās ir svarīgi piesaistīt auditorijas uzmanību pirmajās sekundēs, lai viņi turpinātu skatīties reklāmu. Hook rate ļauj novērtēt, cik veiksmīgi reklāma spēj piesaistīt šo uzmanību un cik daudzi lietotāji paliek iesaistīti.

Reklāmas ziņojuma efektivitāte: Hook rate palīdz saprast, vai sākotnējā reklāmas daļa ir pietiekami saistoša, lai piesaistītu auditorijas uzmanību. Ja hook rate ir zems, tas norāda, ka sākuma teksts vai vizuālais materiāls nav pietiekami efektīvs, lai uzrunātu lietotājus.

Lietotāju uzvedības analīze: Sociālo mediju platformās lietotāji bieži ātri pārvietojas starp saturu. Hook rate ir efektīvs rādītājs, lai saprastu, kā lietotāji reaģē uz reklāmas pirmajām sekundēm un vai viņi ir gatavi turpināt iesaistīties.

Kā vērtēt Hook Rate?

Nozare un platforma: Hook rate vērtība var būt atkarīga no platformas, kurā reklāma tiek rādīta. Piemēram, TikTok vai Instagram reklāmām, kur uzmanība jānotur ļoti īsā laikā, hook rate ir kritisks rādītājs. Salīdzinot hook rate starp dažādām platformām vai nozarēm, var noteikt, kādas stratēģijas ir veiksmīgākas, lai piesaistītu uzmanību.

Salīdzinājums starp kampaņām: Ja vadāt vairākas kampaņas un hook rate vienai no tām ir krietni augstāks nekā citai, tas norāda, ka konkrētā reklāma labāk piesaista auditorijas uzmanību. Tas ļauj analizēt, kuri elementi darbojas vislabāk un kādi var būt jāuzlabo citās kampaņās.


Optimālais hook rate: Optimāls hook rate ir atkarīgs no jūsu mērķiem un platformas. Parasti augstāks hook rate (virs 50%) tiek uzskatīts par labu, jo tas norāda, ka lielākā daļa skatītāju turpina skatīties pēc sākotnējām sekundēm. Ja hook rate ir zemāks, jāanalizē, kas varētu būt jāmaina reklāmas pirmajā daļā, lai piesaistītu vairāk skatītāju uzmanību.


Kā uzlabot Hook Rate?


Spēcīgs sākums: Lai uzlabotu hook rate, reklāmas sākumā ir jābūt spēcīgam aicinājumam vai vizuālam elementam, kas piesaista uzmanību. Tas var būt interesants jautājums, piesaistošs vizuālais materiāls vai emocionāls stimuls, kas uzreiz uzrunā skatītājus.


Skaidrs un precīzs ziņojums: Pirmajās sekundēs ir svarīgi skaidri komunicēt galveno vēstījumu vai problēmas risinājumu. Skatītājiem ātri jāsaņem informācija par to, kā reklāma ir saistīta ar viņu vajadzībām vai interesēm.


Dinamiski vizuālie elementi: Mainiet kadrus, b-roll, izmantojiet kustību un dinamiski vizuālie efekti, lai piesaistītu skatītāja uzmanību. Spilgts sākums ar ātrām kustībām un emocionāli piesātinātu saturu palīdz saglabāt skatītāja interesi.


Mērķauditorijas izpratne: Pielāgojiet reklāmas saturu konkrētai mērķauditorijai, lai tas būtu atbilstošs viņu interesēm un vajadzībām. Ja reklāma ir izveidota, ņemot vērā mērķauditorijas vēlmes, viņi, visticamāk, turpinās skatīties.


Hook Rate Vērtēšanas Piemēri


Zems Hook Rate Piemēram, jūsu video reklāmai ir hook rate tikai 20%. Tas nozīmē, ka 80% skatītāju pamet reklāmu pirmajās dažās sekundēs. Tas varētu norādīt uz to, ka reklāmas sākums nav pietiekami saistošs. Šajā gadījumā ieteicams pārskatīt pirmās sekundes un padarīt tās piesaistošākas, piemēram, ar jautājumu vai emocionālu stāstījumu.


Augsts Hook Rate Pieņemsim, ka jūsu reklāmai ir hook rate 60%, kas nozīmē, ka lielākā daļa auditorijas turpina skatīties pēc pirmajām sekundēm. Tas liecina par efektīvu sākumu, kas veiksmīgi piesaista lietotājus. Šādu reklāmas struktūru var izmantot arī citās kampaņās, lai sasniegtu līdzīgu efektivitāti.



bottom of page